Asigurarea de raspundere civila a angajatorului fata de proprii angajati

Angajatii sunt cea mai importanta resursa pentru succesul unei afaceri. De aceea, este important sa te asiguri ca esti protejat printr-o polita de raspundere civila a angatorului pentru situatiile in care un angajat sufera un accident de munca, iar compania este considerata responsabila pentru acesta.

Aceasta asigurare te acopera pentru raspunderea civila in calitate de angajator, pentru prejudiciile suferite de angajat in perioada de asigurare, din culpa ta, in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu.

Prejudicii asigurate:

  • vatamari corporale: incapacitate temporara de munca, invaliditate, decesul angajatului si/sau
  • pagube materiale: avarierea/distrugerea bunurilor apartinand angajatului.

Poliţa oferă despagubiri pentru:

  • sumele compensatorii pe care esti obligat sa le platesti angajatilor pagubiti cu titlu de prejudicii, ca urmare a producerii evenimentelor asigurate;
  • cheltuielile de judecata facute de angajati pentru indeplinirea formalitatilor legale in vederea obligarii tale la plata despagubirilor, daca ai fost obligat la despagubire prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila;

cheltuielile de judecata facute de tine in procesul civil, stabilite de lege ori de catre instantele de judecata, daca ai fost obligat la plata despagubirilor.

In plus, poţi integra acoperirea  pentru cheltuielile privind reconstituirea, refacerea sau inlocuirea documentelor originale ale angajatilor (carti de munca, acte de identitate, diplome, certificate de nastere/casatorie etc.) depuse la sediul companiei.

Acest tip de asigurare constituie, alaturi de Asigurarea de raspundere civila generala si Asigurarea de raspundere civila a producatorului (in functie de specificul activitatii), pachetul de baza la care trebuie sa te gandesti cand vrei sa fii protejat pentru raspunderea ce decurge din desfasurarea activitatii tale.