Asigurări Contractuale

Avantajul garanției oferite de o poliță de asigurare protejează Executantul împotriva cererilor nefondate de despăgubire – ”unfair callings” – ale Beneficiarului și optimizează costurile implicate în procesul garantării (garanţii colaterale solicitate, costul total al garanţiei).

Garanții eligibile

  • pentru depunerea ofertelor în cadrul procedurilor de achiziţie publică garanţia de participare
  • pentru încheierea şi derularea contractelor atribuite prin procedură de achiziţie publică – garanţia de bună execuție
  • garanţia aferentă perioadei de notificare a defectelor– garanția de mentenanță

Riscurile asigurate

  • Retragerea ofertei ofertantului în perioada de valabilitate
  • Ofertantul nu a constituit garanția de bună execuție în perioada de valabilitate a ofertei, după stabilirea acesteia ca fiind câștigătoare
  • Ofertantul refuză semnarea contractului de achiziție publică în perioada de valabilitate a ofertei, după stabilirea acesteia ca fiind câștigătoare
  • Situațiile în care contestația ofertantului a fost respinsă conform cazului prevăzut în legislație

Garanția de bună conduită se solicită Ofertantului înainte de depunerea contestatiei / cererii / plangerii. Garanția de bună conduita trebuie sa aiba o perioada de valabilitate de cel putin 90 de zile, pana la data ramanerii definitive a deciziei Consiliului sau hotararii instantei de judecata. Consiliul sau instanta de judecata vor respinge contestatia / cererea / plangerea in cazul in care contestatorul nu prezinta dovada constituirii garantiei.

Cuantumul garantiei de buna conduita se stabileste prin raportare la valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit.

Garanția de participare este un instrument de garantare solicitat oricărui Ofertant care participă la o procedură de atribuire a unui contract de achiziţie publică. Are rolul de a proteja Autoritatea Contractantă faţă de un eventual comportament necorespunzător al Ofertantului pe toata perioada de valabilitate a ofertei depuse până la încheierea contractului de achiziție publică.

Acest instrument de garantare se poate emite conform solicitării regăsite în caietul de sarcini atât în format necondiționat (la prima cerere) cât și condiționat (după demonstrarea culpei).

Garanție pentru returul avansului – Se solicită Contractorului cu scopul de a proteja Beneficiarul împotriva riscului de nereturnare a avansului plătit de acesta, pentru situațiile în care Contractorul nu respectă obligațiile de utilizare a avansului sau de justificare cu privire la utilizarea sa.
Prin polița de asigurare de garanție retur avans, asiguratorul se angajează să plătească sau să execute orice solicitare sau cerere de plată a despăgubirilor în favoarea Beneficiarului, în limita prejudiciului creat, dar nu mai mult decât limita valorii garanției, pentru situațiile în care Contractorul este obligat la returnarea avansului din cauza neîndeplinirii obligațiilor contractuale sau a îndeplinirii necorespunzătoare a acestora, cu privire la utilizarea avansului.

Pe măsură ce proiectul avansează, suma asigurată se reduce proporțional cu valoarea fiecarei etape închise – livrare/execuție – efectuată și confirmată a fi conformă prevederilor Contractului, în condițiile în care acea livrare/execuție este parte a obligațiilor garantate, reducerea sumei asigurate fiind corespunzătoare valorii fiecărei plăți efectuate de către Garantor.
Acest instrument de garantare se poate emite la rândul său conform solicitării regăsite în caietul de sarcini atât în format necondiționat (la prima cerere), cât și condiționat (după demonstrarea culpei).

Garanție pentru buna execuție – Se solicită Contractorului pentru protejarea Beneficiarului față de riscul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a obligațiilor contractuale ce îi revin conform Contractului atribuit.Prin polița de asigurare a garanției de bună execuție, Asiguratorul se obligă să plăteasca sau să execute orice solicitare sau cerere de plată a despăgubirilor în favoarea Beneficiarului, în limita prejudiciului creat, dar nu mai mult decat limita valorii garantate – a sumei asigurate, în situația în care Contractorul nu își îndeplinește, îndeplinește cu întârziere sau îndeplinește necorespunzător obligațiile stipulate în Contract cu privire la Buna Execuție (Obligațiile Garantate).

Valoarea garanției de bună execuție ajunge la un maxim de 10% din valoarea estimată a contractului. Acest instrument de garantare se poate emite la rândul său conform solicitării regăsite în caietul de sarcini atât în format necondiționat (la prima cerere), cât și condiționat (după demonstrarea culpei).

Garanție pentru perioada de notificare a defectelor (Garanție Mentenanță) – asigură Beneficiarul că Executantul va remedia orice defecte apărute dupa finalizarea contractului sau își va îndeplini toate obligațiile contractuale ce derivă din clauzele contractului ce fac referire la perioada de notificare a defectelor. Acest instrument de garantare se poate emite la rândul său conform solicitării regăsite în caietul de sarcini atât în format necondiționat (la prima cerere), cât și condiționat (dupa demonstrarea culpei). Garanții colaterale solicitate de către Asiguratori depind ca format de constituire și nivel garantat de rezultatele analizei clientului și de valoarea garanțiilor asigurative ce trebuie emise.